چالش ورزش در خانه

چالش ورزش در خانه یکی از ملزوماتی است که هر فرد باید با برخی از انواع آن آشنا باشد تا بتواند تمرین روزانه خود را برای داشتن تناسب اندام و سلامتی ادامه دهد.

در شرایط کنونی و با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و خانه‌نشینی ورزش در خانه برای همه‌ی ما ضروری شده است. باشگاه ورزشی یکی از مکان‌هایی است که در این شرایط امکان دسترسی به آن راحت نیست؛ بنابراین امکان ورزش کردن بیرون از خانه، ریسک بالایی دارد.

این در حالی است که اغلب ما به تجهیزات و ابزارهای لازم برای ورزش در خانه دسترسی نداریم؛ اما جای نگرانی نیست. در ادامه مطلبی که پیش رو دارید، تمرین‌ها و حرکت‌هایی را گردآوری کرده‌ام که برای ورزش در خانه بسیار مناسب هستند و برای انجامشان به تجهیزات بخصوصی نیاز نیست.

اگر به دنبال برنامه چالش ورزشی در خانه هستید تا بتوانید تناسب اندامتان را حفظ کنید، نیاز به برنامه‌ای مدون و یکپارچه دارید. چراکه نداشتن برنامه یا انجام تصادفی برخی تمرین‌ها و از یک تمرین به تمرینی دیگر پریدن، کارآمد و موثر نیست.

اگر می خواهید نتایج ملموس باشند، باید برنامه عملیاتی داشته باشید.

چه مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، نیاز به برنامه‌ی ورزشی‌ای دارید تا کل بدن شما را هدف قرار دهد، من در اینجا به شما برنامه‌ای تمام بدنی معرفی می‌کنم تا با هر هدفی که دارید موفق شوید. این تمرینات فوق العاده منسجم، چالش برانگیز و در عین حال روان و پویا هستند.

خوووب! هرچقدر که تمرین کردن عالی است اما کافی نیست!!! چراکه مثلث سلامتی با گزینه‌های تغذیه سالم و خواب خوب همراه است. برای مثال، اگر سابقه بی نظمی در غذا خوردن دارید، همیشه هوشمندانه است که قبل از شروع یک برنامه ورزشی، سبک و سیاق غذا خوردن و خواب‌تان را هم تنظیم کنید.

در تناسب اندام مهم نیست که چه هدفی را دنبال می‌کنید، مهم این است که با مهربانی با خود رفتار کنید و به بدن خود گوش دهید.

چالش ورزش در خانه

بخشی جدایی ناپذیر از تغییر سبک زندگی، تصمیم گیری برای انجام آن است. اگر تا این پاراگراف با من همراه شدی، پس به وضوح خواهان تغییر هستی! خوش به حالت! شرکت در یک چالش راهی خارق العاده برای شروع سفر تناسب اندام است. این چالش ۷ روزه برای تناسب اندام و افزایش سلامت جسمانی یک شروع عالی است.

سخت کار کنید ، عالی به نظر برسید


این چالش به سخت کوشی و مداومت احتیاج دارد و شما را هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی آماده می‌کند. با کمک این چالش، شما متناسب می‌شوید و قدرت و اعتماد به نفس پیدا می‌کنید! داشتن سبک زندگی سالم اصلا مشکل نیست. من قصد دارم به شما نشان دهم که این کار چقدر ساده است.

هنگامی که این چالش ۷ روزه به پایان رسید، ضروری است که همچنان به دنبال یک سبک زندگی سالم باشید. این به معنای ادامه تنظیم روش خورد و خوراک و ورزش منظم است. سبک زندگی سالم باید یک تغییر دائمی باشد، نه یک هفته با یک هدف موقتی. برای کمک به شما در این امر، من بهترین توصیه‌های را برای افزایش نتایج شما خواهم داشت.

چالش هفت روزه ورزش در خانه

پاسخ به پرسشنامه

چالش ورزش در خانه روز شنبه

  • کشش همسترینگ – Hamstring Stretch
  • کشش گربه – Cat Stretch
  • دبل لگ استرچ – Double Leg Stretch
  • پل باسن – Glute bridge
  • نشستن اِل – L sit

یکشنبه

  • پل باسن(بلند) – High bridges
  • گهواره – Roll Like a Ball
  • کشش تک پا – Single Leg Stretch
  • چرخش لگن – Seated Hip Rolls
  • پلانک روی ساعد – plank on elbows

دوشنبه

  • خم شدن از پهلو – Side Bends
  • کریس کراس – crisscross
  • پل باسن – Glute bridge
  • کرانچ معکوس – reverse crunch
  • بالا آوردن هر دوپا – Leg Raise

سه‌شنبه

  • ساید لگ لیفت ایستاده – side leg lifts
  • اسکوات پا باز – Plie squat
  • پیچ بالاتنه – Spine Twist
  • ساید پلانک(رساندن زانو به آرنج) – Side plank elbow to knee
  • کشش لگن به پهلو – Side-Lying Hip Opener

چهارشنبه

  • پروانه یا جامپینگ جکس – jumping jacks
  • کوهنورد – mountain climbers
  • شولدر تپ – shoulder taps
  • پایک با پای باز – Wide leg pike
  • شنا روی زانو – knee push ups

پنجشنبه

  • لانژ ثابت – Stationary lunge
  • اسکات با وزن بدن – Bodyweight Squats
  • پروانه یا جامپینگ جکس – jumping jacks
  • اسکوات قزاق – Cossack Squat
  • شنا یا پوش آپ – push ups

پادکست زیتمه، چرا نباید ورزش کنیم!؟

من حسن موسوی در این قسمت از پادکست زیتمه با دکتر ناصر رضایی پور پزشک، متخصص طب ایرانی و دبیر انجمن علمی طب سنتی ایران گفتگو کردم که به نظرم گفتگوی جذابی شده، از پایین این نوشته می‌تونید به راحتی گوش بدید.

موضوع صحبت درباره اهمیت ورزش است و این که چرا باید ورزش کرد؟ آقای دکتر در این خصوص توضیحات کاملی دادند. همچنین درباره راه‌کارهای کاهش وزن و نوشیدن هشت لیوان آب در روز پرسیدم و اینکه آیا این موضوع صحت علمی دارد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *