فانکشنال

اگر به دنبال مربی فانکشنال هستید، خوشحال می‌شوم در کلاس‌های من شرکت کنید. من دارای مدرک بین المللی مربیگری فانکشنال و تی آر ایکس از موسسه اصلی این رشته هستم.

یکی از پرطرفدارترین روش‌های تمرینی که در چند سال اخیر مطرح شده Functional Training است. تمرینات فانکشنال از حرکات بنیادی مانند اسکوات، هینج، لانژ و… تشکیل می‌شود که با ابزارهای خاصی مانند کتل بل، بتل روپ، مدیسن بال و… انجام می‌شود.

وقتی از این اصطلاح استفاده می‌کنیم، از تمرینات طراحی شده‌ی همه‌جانبه و هدفمند حرف می‌زنیم. تمرینات فانکشنال به ارتقا و بهبود تعادل، استقامت عضلانی و توان بالای قلبی و عروقی کمک شایانی می‌کند.

کلمه اصلی برای تعریف تمرینات فانکشنال، عملکرد بهتر است. بنابراین فانکشنال ترینینگ یک هدف دارد و آن تمرکز بر عملکرد الگوهای حرکتی خاص مانند پرتاپ کردن، کشیدن و هل دادن است.

تمرینات فانکشنال در کم‌ترین فضا و با ساده ترین ابزار نیز قابل اجرا است. علاوه بر فضا و تجهیزات، زمان از ارزشمند ترین موارد در زندگی ما است. با استفاده از این روش می‌توانید حداقل در ۴۵ دقیقه بیشترین بازدهی را زیر نظر مربی فانکشنال داشته باشید.

در روش تمرینی فانکشنال، اصول طراحی تمرین به نحوی است که تنوع حرکتی و زمان اجرای تمرین نسبت به مقدار انرژی مصرف شده ورزشکار یک رشته‌ی خاص راندمان بیشتری داشته باشد.

فانکشنال برای آماده سازی یک ورزشکار برای عملکرد مطلوب در یک ورزش خاص طراحی شده است. این روش با آموزش‌های معمولی و شخصی بسیار متفاوت است و به جای بهبود آمادگی جسمانی عمومی، عملکرد ورزشی یک ورزشکار را ارتقا می‌دهد.

در طی یک جلسه تمرین فانکشنال شما از ترکیب بهترین حرکات بنیادی بوسیله دمبل، بتل روپ، کتل بل یا سایر تجهیزات ورزشی استفاده کنید، اما این روش تمرنی بسیار متفاوت‌تر از یک برنامه بدنسازی یا پرورش اندام سنتی است.

تمرینات فانکشنال عملکرد حرکتی را بسیار بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید اهداف تناسب اندام خود را با اطمینان افزایش دهید. صرف نظر از توانایی‌هایتان، روش فانکشنال باید بخشی از روال تمرینات شما باشد.