خانه

به وب‌سایت حسن موسوی خوش آمدید. من پژوهشگر و فعال در حوزه سلامت، مربی ورزش‌ های پیلاتس، تی آر ایکس و فانکشنال هستم. اگر در مورد رشته‌های پیلاتس، تی آر ایکس، فانکشنال یا در ارتباط با برنامه غذایی و یا موضوع دیگری که فکر می‌کنید من می‌توانم راهنمای شما باشم سوال دارید، از طریق صفحه تماس با من پیام بفرستید تا با هم در تماس باشیم، همچنین اگر تمایل به شرکت در کلاس‌ها را دارید صفحه برنامه کلاس‌ها را ببینید.

پیلاتس

ورزش پیلاتس فرم نوینی از ورزش است که توسط جوزف پیلاتس در کشور آلمان ابداع شد. جوزف روش ابداعی خود را کنترولوژی Contrology نامگذاری کرد، ﮐﻪ ﭘﺲ از ﻣﺮگ وی به دﻟﯿﻞ اﺣﺘﺮام و ﺣﻔﻆ ﯾﺎد و ﺧﺎطﺮه او ﺗﻮﺳﻂ ﺑﺎزﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻧﺶ ﺑﻪ ﻧﺎم ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻣﺘﺪاول ﺷﺪ.

ورزش پیلاتس را می‌توان به دو شاخه زمینی(پیلاتس مَت) یا دستگاهی طبقه‌بندی کرد که در اکثر مجموعه‌های ورزشی در ایران شاخه زمینی یا پیلاتس مَت تمرین می‌شود.

من حسن موسوی هستم که در سال ۸۹ مدرک مربیگری پیلاتس را از فدراسیون ورزش‌های همگانی دریافت کردم و در حال حاضر زیرنظر موسسه پیلاتس ایرانیان مشغول به فعالیت می‌باشم.

می‌خواهید بدانید واقعا پیلاتس برای شما خوب است یا نه؟ من به هر کسی که این سوال را دارد می‌گویم که یک جلسه با من تمرین کن، چراکه با خواندن یا تماشای تمرینات متوجه عملکرد دقیق این روش نخواهید شد.

اما ورزش پیلاتس چیست؟ پیلاتس یک روند بازگشت به زندگی طبیعی است و اصولا با هر آنچه غیرطبیعی است منافات دارد. سیستم ورزشی امن و معقولی است که به شما کمک می‌کند نسبت به بدن خود شناخت بیشتر و بهتری پیدا کنید.

كسانی كه حرکات پیلاتس را برای اولين بار تجربه می‌كنند، احساس سرخوشی خاصی را تجربه کرده و ذهن و بدن آنان پس از سال‌ها از خواب بيدار می‌شود، پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر در مورد این رشته گفتگوی من در مورد پیلاتس را که در روزنامه اعتماد چاپ شده از این نشانی بخوانید.

تمرینات پیلاتس باعث پرورش هماهنگی بین اعضای بدن می‌شود و حالت‌ها و حركت‌های نادرست بدن را اصلاح می‌کند. انجام تمرینات پیلاتس و رعايت دستورالعمل‌های آن، پرورش جسمانی را به سطح دلخواه نزديك می‌كند. به کمک علم كنترولوژی یا همان پیلاتس، مغز اختيار كامل جسم را در دست می‌گيرد؛ يعنی عضلات بدن از اراده فرد، فرمان می‌برند.

فانکشنال

اگر به دنبال مربی فانکشنال هستید، خوشحال می‌شوم در کلاس‌های من شرکت کنید. من دارای مدرک بین المللی مربیگری فانکشنال و تی آر ایکس از موسسه اصلی این رشته هستم.

یکی از پرطرفدارترین روش‌های تمرینی که در چند سال اخیر مطرح شده Functional Training است. تمرینات فانکشنال از حرکات بنیادی مانند اسکوات، هینج، لانژ و… تشکیل می‌شود که با ابزارهای خاصی مانند کتل بل، بتل روپ، مدیسن بال و… انجام می‌شود.

وقتی از این اصطلاح استفاده می‌کنیم، از تمرینات طراحی شده‌ی همه‌جانبه و هدفمند حرف می‌زنیم. تمرینات فانکشنال به ارتقا و بهبود تعادل، استقامت عضلانی و توان بالای قلبی و عروقی کمک شایانی می‌کند.

کلمه اصلی برای تعریف تمرینات فانکشنال، عملکرد بهتر است. بنابراین فانکشنال ترینینگ یک هدف دارد و آن تمرکز بر عملکرد الگوهای حرکتی خاص مانند پرتاپ کردن، کشیدن و هل دادن است.

تمرینات فانکشنال در کم‌ترین فضا و با ساده ترین ابزار نیز قابل اجرا است. علاوه بر فضا و تجهیزات، زمان از ارزشمند ترین موارد در زندگی ما است. با استفاده از این روش می‌توانید حداقل در ۴۵ دقیقه بیشترین بازدهی را زیر نظر مربی فانکشنال داشته باشید.

در روش تمرینی فانکشنال، اصول طراحی تمرین به نحوی است که تنوع حرکتی و زمان اجرای تمرین نسبت به مقدار انرژی مصرف شده ورزشکار یک رشته‌ی خاص راندمان بیشتری داشته باشد.

فانکشنال برای آماده سازی یک ورزشکار برای عملکرد مطلوب در یک ورزش خاص طراحی شده است. این روش با آموزش‌های معمولی و شخصی بسیار متفاوت است و به جای بهبود آمادگی جسمانی عمومی، عملکرد ورزشی یک ورزشکار را ارتقا می‌دهد.

در طی یک جلسه تمرین فانکشنال شما از ترکیب بهترین حرکات بنیادی بوسیله دمبل، بتل روپ، کتل بل یا سایر تجهیزات ورزشی استفاده کنید، اما این روش تمرنی بسیار متفاوت‌تر از یک برنامه بدنسازی یا پرورش اندام سنتی است.

تمرینات فانکشنال عملکرد حرکتی را بسیار بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید اهداف تناسب اندام خود را با اطمینان افزایش دهید. صرف نظر از توانایی‌هایتان، روش فانکشنال باید بخشی از روال تمرینات شما باشد.

وبلاگ

کالری چیست

کالری چیست و چرا مهم است؟ کالری برای اولین بار در سال ۱۸۲۴ توسط نیکولاس کلمنت به عنوان واحدی از گرما تعریف شد. بین سال‌های ۱۸۴۱ و ۱۸۶۷ این لغت به فرهنگ‌های انگلیسی و فرانسوی هم افزوده شد. اما امروزه معمولا همه‌ی افراد در تمام دنیا زمانی که می‌خواهند رژیم بگیرند با کالری سر و …

ورزش و کرونا

ورزش و کرونا چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ طبق نتایج یک بررسی مطالعاتی، نداشتن فعالیت بدنی خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ و مرگ بر اثر این بیماری را بالا می‌برد. همچنین خطر بستری شدن یا مرگ بر اثر این بیماری در افراد کم تحرک بیش‌تر از افراد پرتحرک است. با ۳۰ دقیقه …